15 Eylül 2013 Pazar

#mim 5 - Blogcular Hakkında

#mim 5 - Blogcular Hakkında

İlk başlatığı miminde beni unutmayan Mustafa'ya teşekkür ediyorum. Darısı benim başıma :) Hadi soruları cevaplayalım!

Neden Blog Açtınız?

Yıllardır bu işlerle uğraşmam beni inceden inceden blog yazmaya bağımlı yaptı. İlk blogumda hep ziyaretçilerime yardımcı yazılar paylaşmıştım. Kodlar uğraşmak güzel. Kodlarla uğraştığım için ve ziyaretçilerime yardımcı olabilmek için blogumu açtım. Bu yazıyı yazarken bile Blogger'in oluştur sekmesini değil, HTML bölümünü kullanıyorum :)

Blogunuzun Hikayesi Nedir?

İlk blog kurduğum sistemde(Adı lazım değil) haksız yere kapatılınca Blogger platformuna geçtim. 29 Eylül'de tam 1 yıl olacak. "com" uzantılı domaine yakında geçeceğim İnşallah. Tabii PayPal hesabıma para gelir gelmez. -hihi-

Blogunuzda Olmazsa Olmazınız?

Blogumda olmazsa olmazım? Sanırım yazılarım. :) Şakayı bir kenara bırakalım. Bir blogta bana göre olmazsa olmaz logo ve arama formu. Logo siteyi temsil ediyor. Arama formu da hem bana hem de ziyaretçilere yardımcı oluyor.

Bu Yolda Bilgi Birikimleriniz Nasıl Oldu?

Photoshop ile ilgili soruları daha iyi olan grafikerlere sordum. İnkar etmiyorum, Photoshop'um kötü. Kod kısmında da direk sormadım asla. Önce saatlerce araştırırım. Eğer bulamazsam sorarım. Şu ana kadar sorduklarım bir elin parmağını geçmez.

Blog Açmaya Niyetli Olan Yeni Blogculara Tavsiyeleriniz Neler?

İlk başta hırsızlık yapmasınlar. Hırsızlık yaparlarsa bu iş asla yürümez. Bundan başka özgün olmaları çok önemli. Hırsızlık ve özgün olmak benzer kavramlar ama çok farklı anlamları var. Özgün; kaynak belirterek alıntı yapmak. Öte yandan hırsızlık; kaynak belirtmeden, izin almadan çalmak. Buraya daha çok fazla madde yazabilirim ama konu dışına çıkmayayım. Yeni blogcular bu yazımı inceleyebilirler.


Şuan gözümden resmen uyku akıyor ve aklıma kimse gelmiyor. Okuyan herkes cevap yazabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder