14 Temmuz 2013 Pazar

#mim 2 - Blog Yazarlığı Bana Neler Kazandırdı?

Halenur arkadaşım tarafından bugün mimlendim. Aslında çoğu webmasterın yazması gereken bir konu. Blog yazarlığı bana neler kazandırdı? sorusuna cevap aramak gerek. Çünkü bu sayede nerden nereye geldiğimizi kolaylıkla anlayabiliriz. Yaklaşık 1 seneden beri blogum açık. Açık kalmaya da devam eder İnşallah. 29 Eylül 2012'de temellerini attım blogumun. Şimdi sizlere neler kazandırdığını birazda olsa anlatacağım.


Yeni diller öğrendim.

Blog yazarlığının bana kazandırdığı en önemli yanı sanırım yeni diller öğrenmem. Bedava sitem zamanında bir tema yapmıştım kendim. Daha kodlamayı bilmiyorum tabii. Ondan bundan nasıl yaptığını öğrenmek istiyorum. Bazıları söylüyor, bazıları da cevap bile vermiyordu. Neyse daha sonra ablamın üniversitede bilgisayar ile ilgili bir dersinden sınavı vardı. Bana kendisine Dreamweaver'ı öğretmemi istedi. Bilmiyorum filan dedin. Biraz araştırma yaptıktan sonra yüzelsel olarak öğrendim. 3-4 tane de videolu dersler izledim. O zaman tablolu tema yapabiliyordum artık. Divli tema yapmayı öğrenmem pek uzun sürmedi. Ancak içerik kısmında hep hata aldım. Aradan 3-5 ay geçtikten sonra CSS'ye başladım. Gerekli CSS'leri Google'dan öğrendim(Sağ olsun). Artık hiçbir programa gerek duymadan kendim elimle kodları yazmaya koyuldum. Şimdi ise bir çok dili az çok biliyorum. Tabii CSS ve HTML %90'nın üzerinde.


Kazanç sağladım.

Blogumda tanıtım yazıları ve banner reklamlar alarak bir miktar para kazandım. Tam fiyatı biliyorum ama şimdi vermeyeyim. Blog yazmak hem hobi hemde ihtiyaç oldu. Bazenleri Mehmet Erdem-Hakim Bey şarkısında da dediği gibi "Yazsan olmuyor, yazmasan olmaz." durumunda kalıyorum. Yaptığım işi hobi olarak yapıyor ve bundan kazanç elde ettiğim için mutlu oluyorum illaki.


Muhteşem dostluk/lar edindim.

Taa ilk sitemde benim yanımda olan Ahmet, benim sanal alemden en yakın ve en sevdiğim dostum. Ondan hiçbir şey saklamam. Birbirimizin sorunlarına çözüm bulmaya çalışıyorum. Ahmet dışında bir kaç kişi daha var sanaldan. Ama bazıları selam bile vermeden geldiği için cevap bile vermiyorum. Adam geliyor "özgür bana şu şu şu kodu bulsana" diyor. Yahu insan gelir bi' selam verir dimi. Halini hatrını sorar. İlerleyen zamanlarda yine dostluklar edinmeyi umuyorum.



Yeni uyandım ve afyonum patlamadı. Bu yüzden aklıma bu kadar geldi. Bende Ahmet'i, İsmail'i, Burak'ı mimliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder