20 Temmuz 2013 Cumartesi

CSS3 ile İçerik Hırsızlığını Önleyin[user-select]

Bir süredir sizlere yazamıyorum. Çünkü bu Pazartesi Afyon'a, ablamın yanına 1 haftalığına kalmaya gittim. Orada her gün sabaha kadar bilgisayarda oturup tema kodlamayı hayal ediyordum. Ama ne yazık ki VINN'ı bulamadık. Pazartesi'den beri aradım ve dün bulabildim ve sizlere şimdi Afyon'dan yazıyorum.


CSS3 ile İçerik Hırsızlığını Önleyin[user-select]

Gelişmiş ve başarılı olmuş bir çok webmasterın ortak sorunu hırsızlık. Kendini webmaster zanneden, sadece klavye artistliği yapabilen yaşaması suç sayılması gereken insanlar bir hayli çok. Hırsızları tamamen engellemek olanaksız, ancak acemi hırsızları engellersek bile kar. CSS3'ün yine bize sunduğu nimetlerden biri user-select ile beraberiz. CSS3 user-select ile webkit tabanlı ve Firefox tarayıcılarında metnin seçilmesini engelleyebilirsiniz. Ne yazık ki IE'de çalışmıyor. Aşağıdaki örneğe bakabilirsiniz.

Önizleme



Kullanımı


#nesne p{
-webkit-user-select:none;
-khtml-user-select:none;
-moz-user-select:none;
-o-user-select:none;
user-select:none

}

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder