29 Mart 2013 Cuma

Facebook Exchange Reklam Servisinin Testlerine Başlıyacak

Facebook Exchange Reklam Servisinin Testlerine Başlıyacak



Facebook farklı konularda deneysel çalışmalar yapmasıyla ünlü. Zuckerberg’in “hızlı hareket et ve bir şeyleri boz” üzerine kurulu düşünce yapısı özellikle yeni girişimler için çok faydalı bir yaklaşım olsa da, girişim Facebook çapına ulaştığında bu yaklaşım kazançların yanı sıra risklerin de çok büyük olmasına neden oluyor. Özellikle halka arzın ardından bu konuda bir ölçüde frene basmış olsa da Facebook bu zihniyeti tamamen kaybetmiş değil.
Sizlere daha önce aktardığımız Facebook’un Exchange reklam servisi sürekli test edilen yeni deneysel ürünlerden biri ve Facebook bu konuda elinden geldiği kadar hızlı hareket etmek istiyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde ortaya çıkan Facebook Exchange (FBX) için alfa testlerin başlayacağı resmen duyuruldu.
FBX’ın gün ışığını görüp göremeyeceği henüz kesin değil ama eğer yaygın kullanıma geçecek olursa Facebook reklamlarında önemli bir değişim yaşanacağı kesin…
FBX’in var olan Facebook reklamlarından en önemli farkı bunların site görmeye alıştığımız sosyal reklamlar olmaması. Facebook FBX ile yeniden hedefleme (retargetting) tekniğini kullanarak web’in Facebook dışındaki kısımlarında gerçekleştirdiğiniz eylemlere göre ilginizi çekebileceğini düşündüğü reklamları gösterecek. Yani alıştığımızın tersine bu reklamlar sizin Facebook üzerindeki beğenileriniz veya eylemlerinize göre değil, diğer sitelerdeki aktivitelerinize göre şekillenecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder